Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES) prostredníctvom Slovenskej národnej certifikačnej autority (SNCA) opäť zlepšuje a zefektívňuje poskytovanie dôveryhodných služieb. Najnovšie spúšťa vzdialené vydávanie kvalifikovaných mandátnych certifikátov, ktoré orgány verejnej moci potrebujú k autorizácii (podpisovaniu) svojich rozhodnutí.
Riešenie „na diaľku“ umožní klientom SNCA vydanie mandátneho certifikátu na schválenú čipovú kartu. Pri vydávaní certifikátu bolo doteraz nevyhnutné, aby žiadateľ prišiel osobne na pracovisko v Bratislave, alebo riešil proces podania žiadosti cez niektorý z notárskych úradov. Osobná návšteva pracoviska predstavovala predovšetkým záťaž pre samotného žiadateľa, nakoľko bolo nutné vycestovať mimo svojho pracoviska a často aj mimo okresu, prípadne kraja. Vzdialené vydávanie mandátnych certifikátov poskytne pohodlné riešenie dostupné priamo z pracoviska alebo z domu držiteľa certifikátu.
Osobná návšteva bola nevyhnutná najmä kvôli overeniu totožnosti žiadateľa. V súčasnosti však väčšina občanov disponuje elektronickým občianskym preukazom s čipom, ktorý pomôže nahradiť osobnú identifikáciu držiteľa certifikátu a zefektívni sa tak celý proces.
Poznámka: Vydanie mandátnych certifikátov je aj naďalej možné priamo cez NASES v priestoroch Registračnej autority (Tower 115, Pribinova 25, 811 09 Bratislava) a cez každého notára. Pre bližšie informácie sa môžete obrátiť na snca@nases.gov.sk.
Nová možnosť pre podanie žiadosti o vydanie mandátneho certifikátu vďaka efektívnemu riešeniu odbúrava všetky komplikácie spojené s cestovaním a osobnou návštevou pracoviska.