Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Slovenskej republiky (MIRRI) v spolupráci s Národnou agentúrou pre sieťové a elektronické služby (NASES) a s Notárskou komorou Slovenskej republiky (NK) vylepšuje a zjednodušuje poskytovanie dôveryhodných služieb pri vydávaní mandátnych certifikátov a kvalifikovaných pečatí, ktoré orgány verejnej moci potrebujú k autorizácii (podpisovaniu a pečateniu) svojich rozhodnutí. Spustením nového procesu sa približujeme viac k občanom.
Obsah (zobrazíte rozkliknutím):
- Doterajšia realizácia vydávania mandátnych certifikátov a elektronických pečatí
- Nový proces vydávania mandátnych certifikátov a kvalifikovaných elektronických pečatí
Doterajšia realizácia vydávania mandátnych certifikátov a elektronických pečatí
Vydávanie mandátnych certifikátov a kvalifikovaných elektronických pečatí bolo doteraz možné realizovať iba na centrálnom pracovisku v Bratislave, čo predstavovalo viaceré úskalia. Klient (mandatár) si musel sám zohnať a zakúpiť zariadenie pre vydanie certifikátu (tzv. QSCD zariadenie) a dostaviť sa do sídla NASES aj napriek tomu, že nebýval alebo nepracoval v Bratislave. Teda, okrem časových bolo nevyhnutné vynaložiť aj cestovné náklady a financie na prípadné ubytovanie. Tento proces teda od podania žiadosti až po samotné vydanie certifikátu trval 7 a viac dní.
Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov
Chcete získať prístup ku všetkým článkom? Rozhodnite sa pre predplatné PREMIUM
Už máte vytvorený účet? Prihlásiť sa