Prejsť na obsah

Kumulácia dôvodov na zmenu zmluvy vo verejnom obstarávaní

Dôvody na zmenu zmluvy v procese verejného obstarávania je možné aj kumulovať.

Ilustračné foto: pixabay.com

Predseda Úradu pre verejné obstarávanie vydal nedávno rozhodnutia č. 11915-9000/2024 zo dňa 13. 11. 2024 vo veci postupu verejného obstarávateľa Mesto Stupava pri uzavretí Dodatku č. 5 zo dňa 16. 01. 2023 k Zmluve o dielo na uskutočnenie stavebných prác zo dňa 21. 04. 2021, ktorá bola výsledkom zadávania podlimitnej zákazky na uskutočnenie stavebných prác na predmet zákazky „Nadstavba panelovej školy Stupava“.

Úrad vychádzajúc zo súčtu jednotlivých navýšení pôvodnej zmluvnej ceny bez ohľadu na dôvody, ktoré verejného obstarávateľa viedli k zmene zmluvy, mal v preskúmavanom rozhodnutí za to, že zmeny zmluvy v zmysle Dodatku č. 5 nemožno považovať za zmenu zmluvy „de minimis“ podľa § 18 ods. 3 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní, nakoľko celková absolútna hodnota všetkých zmien Zmluvy o dielo v kontexte zmien zmluvnej ceny na základe všetkých dodatkov (Dodatok č. 1 až Dodatok č. 5) je vyššia ako 15 % hodnoty pôvodnej zmluvy.

Vzhľadom na skutočnosť, že Dodatky č. 1 až 4 boli uzatvorené z dôvodu vzniku potreby naviac prác, pričom k potrebe uzatvorenia Dodatku č. 5 došlo celkom zjavne z iných dôvodov, konkrétne z dôvodu viacerých nepredvídateľných okolností, predseda úradu preskúmal rozhodnutie úradu vo vzťahu k posúdeniu uzavretia Dodatku č. 5 v súlade s ustanovením § 18 ods. 3 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní.

Tento článok je dostupný ZDARMA. Odomknete ho prihlásením sa

Mesačné

Platba kartou

9,90

Objednať
Zľava 17%

Ročné

Platba kartou

99

118.80€

Objednať
Zľava 17%

Ročné

Platba faktúrou

99

118.80€

Objednať

Už máte vytvorený účet? Prihlásiť sa

Najnovšie