Prejsť na obsah

Rozsudek Soudního dvora EU v případě zneužívání trhu a svobody tisku

Předmětem tohoto rozhodnutí byl případ pana A, novináře pracujícího pro deník Daily Mail, který byl obviněn z nedovoleného zpřístupnění důvěrných informací týkajících se připravovaného zveřejnění článků o zvěstech na trhu.

Foto: pixabay.com

Soudní dvůr Evropské unie vydal dne 15. března 2022 rozsudek ve věci C-302/20, která se týkala otázky zneužívání trhu a svobody tisku. Rozsudek byl vypracován ve velkém senátu a pojednává o předběžných otázkách předložených cour d’appel de Paris (Odvolacím soudem v Paříži, Francie)

Předmětem tohoto rozhodnutí byl případ pana A, novináře pracujícího pro deník Daily Mail, který byl obviněn z nedovoleného zpřístupnění důvěrných informací týkajících se připravovaného zveřejnění článků o zvěstech na trhu. Informace se týkaly veřejných nabídek na odkoupení cenných papírů několika emitentů finančních nástrojů.

V průběhu šetření provedeného Autorité des marchés financiers (AMF) bylo zjištěno, že pan A sdělil dvěma osobám vnitřní informaci o připravovaném zveřejnění dvou článků pojednávajících o zvěstech o předložení veřejných nabídek na odkoupení cenných papírů společností Hermès a Maurel & Prom. Tato informace měla vliv na obchodní aktivity těchto osob, což vedlo k rozhodnutí výboru AMF pro ukládání sankcí uložit panu A peněžitou sankci ve výši 40 000 eur.

Předkládající soud v Paříži předložil Soudnímu dvoru několik klíčových otázek, které se týkaly povahy informace, svobody tisku a způsobu, jakým mohou novináři zpřístupňovat vnitřní informace.

Tento článok je dostupný ZDARMA. Odomknete ho prihlásením sa

Vybrať predplatné

Už máte vytvorený účet? Prihlásiť sa

Najnovšie