Prejsť na obsah

Ústavnosť (skráteného) legislatívneho procesu

Článok za zaoberá otázkou ústavnosti skráteného legislatívneho procesu a rozhodovacej praxe ústavného súdu.

Obsah (zobrazíte rokliknutím):

  1. Legislatívne konanie
  2. Skrátené legislatívne konanie a jeho používanie (zneužívanie)
  3. Nadviaže Ústavný súd SR na rozhodovaciu činnosť Ústavného súdu Českej republiky?

1. Legislatívne konanie

Tvorba právnych predpisov predstavuje jedno z najdôležitejších poslaní zákonodarcu, ktoré sa dotýka celej našej spoločnosti, z toho dôvodu je viac než potrebné, aby práve tvorba právnych predpisov bola realizovaná v súlade s legislatívnymi pravidlami. Vo všeobecnosti je výsledkom legislatívneho procesu v podmienkach Slovenskej republiky, vytvorenie právneho predpisu. K vytvoreniu právneho predpisu môže dôjsť v zásade dvoma spôsobmi, a to prostredníctvom: a) legislatívneho konania b) skráteného legislatívneho konania, samozrejme za dodržania legislatívnych pravidiel, ktorým prislúcha právna ochrana či už vo forme vnútornej alebo vonkajšej ochrany legislatívnych pravidiel, pričom samotné legislatívne pravidlá predstavujú akési základne normy na koncipovanie návrhov právnych predpisov .[1][2]

Tento článok je dostupný ZDARMA. Odomknete ho prihlásením sa

Mesačné

Platba kartou

9,90

Objednať
Zľava 26%

Ročné

Platba kartou

89

118.80€

Objednať
Zľava 26%

Ročné

Platba faktúrou

89

118.80€

Objednať

Už máte vytvorený účet? Prihlásiť sa

Najnovšie