Prejsť na obsah

JUDIKATÚRA: Oslovenie pán/pani z pohľadu GDPR

Spracúvanie osobných údajov týkajúcich sa oslovenia zákazníkov, ktorého účelom je personalizácia obchodnej komunikácie na základe ich rodovej identity nemožno považovať za nevyhnutné na plnenie zmluvy.

Ilustračné foto: pixabay.com

Právne vety

  1. Spracúvanie osobných údajov týkajúcich sa oslovenia zákazníkov, ktorého účelom je personalizácia obchodnej komunikácie na základe ich rodovej identity, sa nezdá byť objektívne nevyhnutné ani podstatné na to, aby umožnilo riadne plnenie zmluvy, a preto ho nemožno považovať za nevyhnutné na plnenie tejto zmluvy.
  2. Spracúvanie osobných údajov týkajúcich sa oslovenia zákazníkov, ktorého účelom je personalizácia obchodnej komunikácie na základe ich rodovej identity, nemožno považovať za nevyhnutné na účely oprávnených záujmov, ktoré sleduje prevádzkovateľ alebo tretia strana, ak sledovaný oprávnený záujem nebol týmto zákazníkom pri získavaní týchto údajov oznámený, alebo  uvedené spracovanie sa neuskutočňuje v hraniciach toho, čo je striktne nevyhnutné na dosiahnutie tohto oprávneného záujmu, alebo vzhľadom na všetky relevantné okolnosti môžu základné práva a slobody týchto zákazníkov prevažovať nad uvedeným oprávneným záujmom, najmä z dôvodu rizika diskriminácie na základe rodovej identity.
  3. Na účely posúdenia nevyhnutnosti spracúvania osobných údajov v zmysle nariadenia GDPR treba zohľadniť prípadnú existenciu práva dotknutej osoby namietať podľa článku 21 tohto nariadenia.

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov

Chcete získať prístup ku všetkým článkom? Rozhodnite sa pre predplatné PREMIUM

Mesačné

Platba kartou

9,90

Objednať
Zľava 17%

Ročné

Platba kartou

99

118.80€

Objednať
Zľava 17%

Ročné

Platba faktúrou

99

118.80€

Objednať

Už máte vytvorený účet? Prihlásiť sa

Najnovšie