Prejsť na obsah

Zodpovednosť Amazonu za porušovanie práv majiteľov ochranných známok

Je Amazon priamo zodpovedný za porušenia práv majiteľov ochranných známok, ku ktorým dochádza na jeho platforme v dôsledku ponúk tretích osôb?

Zdroj: pexels.com

Generálny advokát Súdneho dvora EÚ predložil Súdnemu dvoru návrh, podľa ktorého osobitý spôsob fungovania spoločnosti Amazon nemôže viesť k záveru o používaní označenia v zmysle práva Únie.

Podľa generálneho advokáta, hoci tento internetový sprostredkovateľ zahŕňa do svojej ponuky všetky služby od uverejňovania ponúk na predaj až po zasielanie tovaru, nemôže byť priamo zodpovedný za porušenia práv majiteľov ochranných známok, ku ktorým dochádza na jeho platforme v dôsledku ponúk tretích osôb.

Obsah (zobrazíte rozkliknutím)

  1. Skutkový stav
  2. Návrh generálneho advokáta

Skutkový stav

Skupina Amazon je známym distribútorom a zároveň prevádzkovateľom internetového obchodu. Amazon uverejňuje na svojej stránke internetového predaja inzeráty týkajúce sa jej vlastného tovaru, ktorý predáva a zasiela vo svojom mene, ako aj inzeráty pochádzajúce od tretích predajcov. Okrem toho Amazon ponúka tretím predajcom doplnkové služby skladovania a zasielania tovaru vystaveného online na jej platforme.

Christian Louboutin je francúzsky tvorca obuvi, ktorého najznámejším tovarom sú dámske lodičky s vysokými podpätkami. Typická vonkajšia podrážka červenej farby je zapísaná ako ochranná známka Európskej únie a Beneluxu.

Na internetových stránkach spoločnosti Amazon sa pravidelne objavujú reklamy na obuv s červenými podrážkami, o ktorých pán Louboutin tvrdí, že sa týkajú tovaru, ktorý bol uvedený na trh bez jeho súhlasu. Prostredníctvom dvoch žalôb podaných v Luxembursku a Belgicku proti spoločnosti Amazon tvrdí, že táto platforma používa označenie zhodné s ochrannou známkou, ktorej je majiteľom, pre tovary alebo služby, zhodnými s tými, pre ktoré je dotknutá ochranná známka zapísaná. Zároveň trvá najmä na tom, že sporné reklamy sú neoddeliteľnou súčasťou obchodnej komunikácie spoločnosti Amazon.

V analytickom rámci charakterizovanom hybridným spôsobom fungovania spoločnosti Amazon sa oba vnútroštátne súdy pýtajú najmä na to, či prevádzkovateľ takej platformy internetového predaja môže byť priamo zodpovedný za porušenie práv majiteľov ochranných známok, ku ktorému došlo na jeho platforme. Táto otázka, na rozdiel od otázky týkajúcej sa nepriamej zodpovednosti, podlieha harmonizovanému režimu v práve Únie.

Tento článok je dostupný ZDARMA. Odomknete ho prihlásením sa

Mesačné

9,90

Objednať
Zľava 26%

Ročné

89

118.80€

Objednať

Už máte vytvorený účet? Prihlásiť sa

Najnovšie